T-Mobile, Blis și Vistar Media: Tranzacții care rescriu regulile publicității OOH
Data research
Publicitatea Out-of-Home (OOH) continuă să-și demonstreze eficacitatea în peisajul media, chiar și într-o eră dominată de digital. Chiar dacă este unul dintre cele mai vechi canale de publicitate, OOH nu numai că supraviețuiește, dar prosperă prin inovație și adaptare la noile cerințe ale pieței. Având în vedere scăderea bugetelor de marketing în ultimii ani, multe branduri reevaluează rolul și impactul publicității OOH în strategiile lor. Iată trei avantaje cheie ale utilizării OOH, evidențiate în recentele studii și rapoarte de specialitate:
Un studiu Edelman arată că 81% dintre consumatori consideră încrederea un factor decisiv în intenția de cumpărare. Publicitatea OOH, prin natura sa vizibilă și omniprezentă, creează un sentiment de legitimitate. Panourile publicitare, în particular, sunt văzute ca fiind mai de încredere decât reclamele online sau pe rețelele sociale, oferind o bază solidă pentru construirea încrederii într-un brand.
Frauda publicitară este o problemă majoră în spațiul digital, cu estimări care arată o creștere alarmantă a costurilor asociate acestei fraude, de la 88 de miliarde de dolari în 2023 la 172 de miliarde de dolari până în 2028. Comparativ, OOH se menține ca una dintre cele mai sigure forme de publicitate, datorită dificultății reduse de a manipula spațiile fizice și vizibilitatea directă a acestora.
În contrast cu abordările agresive ale reclamelor digitale, OOH permite o interacțiune mai naturală și voluntară, ceea ce poate duce la crearea unei relații mai profunde și mai semnificative din partea audienței. Un studiu realizat de Deloitte Insights dezvăluie că 60% dintre participanți sunt îngrijorați de efectele asupra sănătății lor fizice și emoționale cauzate de expunerea excesivă la ecrane. În acest context, OOH oferă o alternativă binevenită, încurajând interacțiuni mai spontane și autentice.
Astfel, pe măsură ce companiile caută să optimizeze returnarea investițiilor din publicitate într-un mediu de buget restrâns, OOH arată că nu doar supraviețuiește provocărilor moderne, ci poate oferi o valoare adăugată semnificativă strategiilor de marketing omnichannel. Cu avantajele sale unice, OOH merită reconsiderată ca un pilon central în campaniile de publicitate ale oricărui brand.
Citește mai multe AICI!
Astăzi, când atenția înseamnă bani, acele două secunde în care publicul tău se întreabă: "Este real?" ar fi suficient pentru a-i face să interactioneze și, în cele din urmă, sa își amintească de brandul tău.
T-Mobile US a anunțat pe 13 ianuarie 2025 că va achiziționa Vistar Media, un furnizor de tehnologie pentru publicitate digitală, pentru aproximativ 600 de milioane de dolari, în primul trimestru al anului 2025.
Ca de obicei la-nceput de an, facem împreună cu Dio Boacă, CEO Phoenix Media, o trecere în revistă a ceea ce a fost bun sau special în anul precedent, respectiv 2024, și ce se anunță pentru 2025. Facem asta cu-atât mai mult în acest moment, cu cât în prezent lucrurile care vin dinspre mediul politic către mediul de afaceri sunt tot mai „abramburistice”.