Dark Mode

Data research

Publicitatea OOH (Out of Home) a depășit pragul de 5% în anul 2023

Recomandat de Ionuț Bouroș,
Read: 3 min
23 Jul 2024
Publicitatea OOH (Out of Home) a depășit pragul de 5% în anul 2023

Cheltuielile globale pentru publicitatea Out of Home (OOH) au atins 41,9 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 16% față de cele 36,2 miliarde de dolari din 2022, depășind astfel bariera de 5%. Acum, OOH reprezintă 5,2% din cheltuielile publicitare globale, în creștere de la 4,7% în 2022. Această realizare a fost evidențiată în discursul de deschidere al președintelui World Out of Home Organization, Tom Goddard, la Congresul Anual WOO din Hong Kong.

Conform raportului global WOO, toate regiunile majore au înregistrat o creștere puternică în 2023. Regiunea Asia-Pacific (APAC) a crescut spectaculos cu 25%, impulsionată de redresarea post-Covid din China și de o creștere de aproape 10% în Australia.

Europa a depășit pentru prima dată America de Nord, trecând pragul de 10,3 miliarde de dolari, înregistrând o creștere de aproximativ 15%. America de Nord a avut cheltuieli de 9,4 miliarde de dolari, în creștere cu 3% față de anul anterior. America Latină și Africa au înregistrat, de asemenea, creșteri semnificative, cu 1,2 miliarde de dolari (creștere de 20%) și, respectiv, 0,7 miliarde de dolari (creștere de 14%), având un potențial mare de creștere rapidă.

În ceea ce privește segmentul publicității digitale Out of Home (DOOH), Europa conduce acum cu 40%, APAC și America de Nord situându-se în jurul valorii de 35%. La nivel de țări, Australia este lider cu 75%, urmată de Regatul Unit cu 65%, iar China, Coreea de Sud și Malaysia se află și ele în top.

Se preconizează că în anul 2024 se va înregistra o creștere semnificativă datorită unor evenimente majore precum Jocurile Olimpice, campionatele europene de fotbal și alegerile din diverse țări, care vor impulsiona publicitatea politică.

Goddard a menționat că printre principalii factori care contribuie la această creștere se numără îmbunătățirea măsurării și eficienței, consolidarea pieței prin fuziuni între deținătorii de media și creșterea investițiilor în tehnologia publicitară (AdTech). OOH este singurul mediu tradițional care își crește cota alături de publicitatea online.

Goddard a concluzionat: „Putem vedea acum un orizont nou și incitant pentru publicitatea Out of Home, pe măsură ce tot mai mulți publicitari și agenții recunosc că suntem un mediu progresiv, popular atât în rândul consumatorilor, cât și în orașele unde infrastructura noastră contribuie la calitatea vieții urbane."

Pentru mai multe date și statistici verifică documentul PDF.

THE LATEST

Ascensiunea publicității DOOH: Transformarea peisajului urban

Progresele în AI, machine learning și tehnologia 5G va îmbunătăți capacitățile DOOH în viitor. Ne putem aștepta la experiențe mai personalizate și captivante, cu reclame care se adaptează în timp real la spectatorii individuali și împrejurimile acestora.

Creștere fără precedent în piața DOOH estimată până în 2031

Piața DOOH este pregătită să își îmbunătățească performanțele datorită progresele tehnologice rapide, creșterii cererii consumatorilor pentru soluții inovatoare și investițiilor strategice ale principalilor jucători din industrie. Se estimează că anul 2024 va marca începutul unei traiectorii ascendente, susținută de activități sporite în cercetare și dezvoltare, introducerea de tehnologii avansate și un accent deosebit pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Publicitatea OOH: Care sunt principalele 3 avantaje ale acestui canal?

Chiar dacă este unul dintre cele mai vechi canale de publicitate, OOH nu numai că supraviețuiește, dar prosperă prin inovație și adaptare la noile cerințe ale pieței. Având în vedere scăderea bugetelor de marketing în ultimii ani, multe branduri reevaluează rolul și impactul publicității OOH în strategiile lor.