Dark Mode

Special projects

Noi avem probleme cu autorizaţiile, ei fac licitaţii de milioane de euro! Outdoorul în România şi în afară - Totul despre Digital Outdoor

Recomandat de Pagina de media,
Read: 7 min
23 May 2024
Noi avem probleme cu autorizaţiile, ei fac licitaţii de milioane de euro! Outdoorul în România şi în afară - Totul despre Digital Outdoor

DIGITAL OUTDOOR. Care sunt cele mai mari probleme ale panotajului din România? Care este principala provocare?

"În România, cele mai mari provocări rămân cele legate de autorizarea locurilor", răspunde Dio Boacă, de la Phoenix Media, într-un nou episod Totul despre Digital Outdoor.

Continuă explicaţia: "Toţi jucătorii ar trebui să aibă posiblitatea de a participa la licitaţii şi să investească, să aducă plus valoare şi să ştie că au panouri pe care se pot baza cinci-zece ani de zice. Ca să îşi poată construi un business corect."

Care este situaţia în afară?

Dio Boacă: "În afară nu există această problemă. Acolo fac licitaţii. Mă uitam că Global a luat tot în Londra - metrou, ce ţine de panotaj. E altceva."

Valoarea contractelor licitate în pieţe precum cea londoneză?

"Vorbim de zeci de milioane de lire pe an. Pe anumite segmente, pot fi şi sute de milioane", răspunde Boacă.

Totul despre Digital Outdoor este un proiect Paginademedia.ro şi Phoenix Media.

VIDEO. În România sunt probleme cu autorizaţiile, afară sunt licitaţii de milioane

În acelaşi episod, răspunsul la întrebarea " Vom putea vedea Piaţa Unirii plină de ecrane video uriaşe, ca în Time Square sau ca în marile capitale ale lumii?"

Dio Boacă: "Când vom avea o piaţă de outdoor de 80 de milioane sau 100 de milioane de euro pe an, poate ar putea apărea. Deocamdată, piaţa din România este la aproximatix 40 de milioane de euro", răspunde Dio Boacă, de la Phoenix Media. "Industria încă nu este puternică pentru a-şi permite aşa ceva", explică omul de publicitate.

O comparaţie între pieţele de outdoor din lume şi ce se întâmplă în România, în episodul complet. Din care aflăm şi că, până la sfârşitul deceniului, sunt şanse ca publicitatea stradală digitală (pe ecrane video) va depăşi panotajul clasic, pe hârtie sau poliplan..

VIDEO 2. Episodul complet Piaţa de digital Outdoor în România şi în lume

THE LATEST

Ascensiunea publicității DOOH: Transformarea peisajului urban

Progresele în AI, machine learning și tehnologia 5G va îmbunătăți capacitățile DOOH în viitor. Ne putem aștepta la experiențe mai personalizate și captivante, cu reclame care se adaptează în timp real la spectatorii individuali și împrejurimile acestora.

Creștere fără precedent în piața DOOH estimată până în 2031

Piața DOOH este pregătită să își îmbunătățească performanțele datorită progresele tehnologice rapide, creșterii cererii consumatorilor pentru soluții inovatoare și investițiilor strategice ale principalilor jucători din industrie. Se estimează că anul 2024 va marca începutul unei traiectorii ascendente, susținută de activități sporite în cercetare și dezvoltare, introducerea de tehnologii avansate și un accent deosebit pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Publicitatea OOH (Out of Home) a depășit pragul de 5% în anul 2023

Cheltuielile globale pentru publicitatea Out of Home (OOH) au atins 41,9 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 16% față de cele 36,2 miliarde de dolari din 2022, depășind astfel bariera de 5%. Acum, OOH reprezintă 5,2% din cheltuielile publicitare globale, în creștere de la 4,7% în 2022.

Publicitatea OOH: Care sunt principalele 3 avantaje ale acestui canal?

Chiar dacă este unul dintre cele mai vechi canale de publicitate, OOH nu numai că supraviețuiește, dar prosperă prin inovație și adaptare la noile cerințe ale pieței. Având în vedere scăderea bugetelor de marketing în ultimii ani, multe branduri reevaluează rolul și impactul publicității OOH în strategiile lor.