“Nu poate să rămână Outdoorul în urmă la infinit. Nu merge, pierzi banii, se vede.” - Dio Boacă (Phoenix Media)
Interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Special projects
DIGITAL OUTDOOR. Care sunt cele mai mari probleme ale panotajului din România? Care este principala provocare?
"În România, cele mai mari provocări rămân cele legate de autorizarea locurilor", răspunde Dio Boacă, de la Phoenix Media, într-un nou episod Totul despre Digital Outdoor.
Continuă explicaţia: "Toţi jucătorii ar trebui să aibă posiblitatea de a participa la licitaţii şi să investească, să aducă plus valoare şi să ştie că au panouri pe care se pot baza cinci-zece ani de zice. Ca să îşi poată construi un business corect."
Care este situaţia în afară?
Dio Boacă: "În afară nu există această problemă. Acolo fac licitaţii. Mă uitam că Global a luat tot în Londra - metrou, ce ţine de panotaj. E altceva."
Valoarea contractelor licitate în pieţe precum cea londoneză?
"Vorbim de zeci de milioane de lire pe an. Pe anumite segmente, pot fi şi sute de milioane", răspunde Boacă.
Totul despre Digital Outdoor este un proiect Paginademedia.ro şi Phoenix Media.
În acelaşi episod, răspunsul la întrebarea " Vom putea vedea Piaţa Unirii plină de ecrane video uriaşe, ca în Time Square sau ca în marile capitale ale lumii?"
Dio Boacă: "Când vom avea o piaţă de outdoor de 80 de milioane sau 100 de milioane de euro pe an, poate ar putea apărea. Deocamdată, piaţa din România este la aproximatix 40 de milioane de euro", răspunde Dio Boacă, de la Phoenix Media. "Industria încă nu este puternică pentru a-şi permite aşa ceva", explică omul de publicitate.
O comparaţie între pieţele de outdoor din lume şi ce se întâmplă în România, în episodul complet. Din care aflăm şi că, până la sfârşitul deceniului, sunt şanse ca publicitatea stradală digitală (pe ecrane video) va depăşi panotajul clasic, pe hârtie sau poliplan..
Interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Oamenii și companiile au devenit din ce în ce mai conștienți de consecințele încălzirii globale, astfel că a fi sustenabil, ca organizație sau persoană devine o precupare și, în timp, va deveni un angajament de responsabilitate față de planetă.
Digital Out-of-Home (DOOH) își schimbă abordarea, concentrându-se pe soluții mai ecologice pentru a reduce amprenta de carbon.