Dark Mode

Special projects

Corespondenţă specială din Hong Kong: peste 40 de miliarde piaţa mondială de outdoor. Europa a depăşit America. Dio Boacă - Phoenix Media

Recomandat de Pagina de media,
Read: 5 min
18 Jun 2024
Corespondenţă specială din Hong Kong: peste 40 de miliarde piaţa mondială de outdoor. Europa a depăşit America. Dio Boacă - Phoenix Media

VIDEO. Corespondenţă specială pentru Paginademedia.ro de la Hong Kong, unde se desfăşoară congresul World Out of Home Organization. Dio Boacă, de la Phoenix Media, este la congres şi vine cu ultimele date despre piaţa mondială de outdoor.

Ce ne spune despre ultimele cifre?

  • Piaţa mondială de outdoor s-a apropiat de 42 de miliarde de dolari în 2023, o creştere de şase miliarde de dolari într-un singur an
  • Pentru prima dată, piaţa europeană a sărit de 10 miliarde şi depăşit America de Nord (are chiar un miliard peste această zonă).
  • Dezvoltare pentru zona Asiei şi Pacificului, care a trecut pragul de 20 de miliarde de dolari.

Care este piaţa în România?

În România, piaţa totală de outdoor este estimată la aproximativ 40 de milioane de euro în 2023. Toată piaţa de publicitate din România e de aproximativ 680 de milioane de euro (estimare Initiative - Media Fact Book).

Revenim la marile pieţe outdoor mondiale:

Din piaţa de outdoor mondială, zona de digital (reclame video pe panouri digitale) a avut o creştere semnificativă şi sunt multe pieţe în care partea clasică de panotaj e depăşită de digital.

În Australia, de exemplu, spune Dio Boacă, peste trei sferturi din piaţa ouutdoor este cota reclamelor digitale. Adică trei sferuti dintr-o piaţă de un miliard de dolari!

Procentul de digital outdoor din piaţa de panotaj este considerabil şi pe alte pieţe: vorbim de 65% în Marea Britanie, 54% în Olanda şi aproape 50% în Brazilia. Dintre ţările europene, se remarcă Germania, unde 41% din piaţa de outdoor este a reclamelor digitale.

VIDEO. Dio Boacă - cât e piaţa globală de Outdoor - corespondenţă din Hong Kong

 

THE LATEST

Ascensiunea publicității DOOH: Transformarea peisajului urban

Progresele în AI, machine learning și tehnologia 5G va îmbunătăți capacitățile DOOH în viitor. Ne putem aștepta la experiențe mai personalizate și captivante, cu reclame care se adaptează în timp real la spectatorii individuali și împrejurimile acestora.

Creștere fără precedent în piața DOOH estimată până în 2031

Piața DOOH este pregătită să își îmbunătățească performanțele datorită progresele tehnologice rapide, creșterii cererii consumatorilor pentru soluții inovatoare și investițiilor strategice ale principalilor jucători din industrie. Se estimează că anul 2024 va marca începutul unei traiectorii ascendente, susținută de activități sporite în cercetare și dezvoltare, introducerea de tehnologii avansate și un accent deosebit pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Publicitatea OOH (Out of Home) a depășit pragul de 5% în anul 2023

Cheltuielile globale pentru publicitatea Out of Home (OOH) au atins 41,9 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 16% față de cele 36,2 miliarde de dolari din 2022, depășind astfel bariera de 5%. Acum, OOH reprezintă 5,2% din cheltuielile publicitare globale, în creștere de la 4,7% în 2022.

Publicitatea OOH: Care sunt principalele 3 avantaje ale acestui canal?

Chiar dacă este unul dintre cele mai vechi canale de publicitate, OOH nu numai că supraviețuiește, dar prosperă prin inovație și adaptare la noile cerințe ale pieței. Având în vedere scăderea bugetelor de marketing în ultimii ani, multe branduri reevaluează rolul și impactul publicității OOH în strategiile lor.