Dark Mode

Special projects

Corespondenţă specială din Hong Kong: peste 40 de miliarde piaţa mondială de outdoor. Europa a depăşit America. Dio Boacă - Phoenix Media

Recomandat de Pagina de media,
Read: 5 min
18 Jun 2024
Corespondenţă specială din Hong Kong: peste 40 de miliarde piaţa mondială de outdoor. Europa a depăşit America. Dio Boacă - Phoenix Media

VIDEO. Corespondenţă specială pentru Paginademedia.ro de la Hong Kong, unde se desfăşoară congresul World Out of Home Organization. Dio Boacă, de la Phoenix Media, este la congres şi vine cu ultimele date despre piaţa mondială de outdoor.

Ce ne spune despre ultimele cifre?

  • Piaţa mondială de outdoor s-a apropiat de 42 de miliarde de dolari în 2023, o creştere de şase miliarde de dolari într-un singur an
  • Pentru prima dată, piaţa europeană a sărit de 10 miliarde şi depăşit America de Nord (are chiar un miliard peste această zonă).
  • Dezvoltare pentru zona Asiei şi Pacificului, care a trecut pragul de 20 de miliarde de dolari.

Care este piaţa în România?

În România, piaţa totală de outdoor este estimată la aproximativ 40 de milioane de euro în 2023. Toată piaţa de publicitate din România e de aproximativ 680 de milioane de euro (estimare Initiative - Media Fact Book).

Revenim la marile pieţe outdoor mondiale:

Din piaţa de outdoor mondială, zona de digital (reclame video pe panouri digitale) a avut o creştere semnificativă şi sunt multe pieţe în care partea clasică de panotaj e depăşită de digital.

În Australia, de exemplu, spune Dio Boacă, peste trei sferturi din piaţa ouutdoor este cota reclamelor digitale. Adică trei sferuti dintr-o piaţă de un miliard de dolari!

Procentul de digital outdoor din piaţa de panotaj este considerabil şi pe alte pieţe: vorbim de 65% în Marea Britanie, 54% în Olanda şi aproape 50% în Brazilia. Dintre ţările europene, se remarcă Germania, unde 41% din piaţa de outdoor este a reclamelor digitale.

VIDEO. Dio Boacă - cât e piaţa globală de Outdoor - corespondenţă din Hong Kong

 

THE LATEST

Așii DOOH: De ce este eficient acest canal

Publicitatea digitală în afara locuinței a înregistrat o creștere remarcabilă, devenind un canal esențial în mixul de marketing al multor branduri. Deși succesul său este evident, măsurarea impactului și captarea atenției rămân provocări majore. În acest context, Talon, o agenție globală independentă de publicitate out-of-home (OOH), a realizat un studiu ce evidențiază cei trei „AȘI” ai acestui tip de publicitate.

(Plus) Valoarea integrării canalelor media

Unul dintre motivele pentru care integrarea media este în continuare ”un pod prea îndepărtat”, este faptul că fiecare dintre stake holders-ii procesului înțeleg lucruri diferite din aceleași concept. Situație amplificată masiv de explozia complexității activităților din ecosistemul de marketing adusă de tehnologiile ultimilor ani. Și încă nu am pronunțat AI..

„Revoluția DOOH va fi mai importantă decât introducerea televiziunii în anii 1950”

Într-o prezentare recentă, Rick Robinson, CEO-ul PJX Media, a conturat viitorul publicității în era digitală, punând accentul pe impactul revoluționar al publicității Digital Out-of-Home (DOOH). Robinson compară acest nou val cu introducerea televiziunii în anii '50, anticipând un impact chiar mai profund asupra peisajului mediatic și urban.