Dark Mode

Special projects

Corespondenţă specială din Hong Kong: peste 40 de miliarde piaţa mondială de outdoor. Europa a depăşit America. Dio Boacă - Phoenix Media

Recomandat de Pagina de media,
Read: 5 min
18 Jun 2024
Corespondenţă specială din Hong Kong: peste 40 de miliarde piaţa mondială de outdoor. Europa a depăşit America. Dio Boacă - Phoenix Media

VIDEO. Corespondenţă specială pentru Paginademedia.ro de la Hong Kong, unde se desfăşoară congresul World Out of Home Organization. Dio Boacă, de la Phoenix Media, este la congres şi vine cu ultimele date despre piaţa mondială de outdoor.

Ce ne spune despre ultimele cifre?

  • Piaţa mondială de outdoor s-a apropiat de 42 de miliarde de dolari în 2023, o creştere de şase miliarde de dolari într-un singur an
  • Pentru prima dată, piaţa europeană a sărit de 10 miliarde şi depăşit America de Nord (are chiar un miliard peste această zonă).
  • Dezvoltare pentru zona Asiei şi Pacificului, care a trecut pragul de 20 de miliarde de dolari.

Care este piaţa în România?

În România, piaţa totală de outdoor este estimată la aproximativ 40 de milioane de euro în 2023. Toată piaţa de publicitate din România e de aproximativ 680 de milioane de euro (estimare Initiative - Media Fact Book).

Revenim la marile pieţe outdoor mondiale:

Din piaţa de outdoor mondială, zona de digital (reclame video pe panouri digitale) a avut o creştere semnificativă şi sunt multe pieţe în care partea clasică de panotaj e depăşită de digital.

În Australia, de exemplu, spune Dio Boacă, peste trei sferturi din piaţa ouutdoor este cota reclamelor digitale. Adică trei sferuti dintr-o piaţă de un miliard de dolari!

Procentul de digital outdoor din piaţa de panotaj este considerabil şi pe alte pieţe: vorbim de 65% în Marea Britanie, 54% în Olanda şi aproape 50% în Brazilia. Dintre ţările europene, se remarcă Germania, unde 41% din piaţa de outdoor este a reclamelor digitale.

VIDEO. Dio Boacă - cât e piaţa globală de Outdoor - corespondenţă din Hong Kong

 

THE LATEST

Publicitatea OOH (Out of Home) a depășit pragul de 5% în anul 2023

Cheltuielile globale pentru publicitatea Out of Home (OOH) au atins 41,9 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 16% față de cele 36,2 miliarde de dolari din 2022, depășind astfel bariera de 5%. Acum, OOH reprezintă 5,2% din cheltuielile publicitare globale, în creștere de la 4,7% în 2022.

Publicitatea OOH: Care sunt principalele 3 avantaje ale acestui canal?

Chiar dacă este unul dintre cele mai vechi canale de publicitate, OOH nu numai că supraviețuiește, dar prosperă prin inovație și adaptare la noile cerințe ale pieței. Având în vedere scăderea bugetelor de marketing în ultimii ani, multe branduri reevaluează rolul și impactul publicității OOH în strategiile lor.

Așii DOOH: De ce este eficient acest canal

Publicitatea digitală în afara locuinței a înregistrat o creștere remarcabilă, devenind un canal esențial în mixul de marketing al multor branduri. Deși succesul său este evident, măsurarea impactului și captarea atenției rămân provocări majore. În acest context, Talon, o agenție globală independentă de publicitate out-of-home (OOH), a realizat un studiu ce evidențiază cei trei „AȘI” ai acestui tip de publicitate.