“Cum să câștigi la OOH”
Special projects
VIDEO. Corespondenţă specială pentru Paginademedia.ro de la Hong Kong, unde se desfăşoară congresul World Out of Home Organization. Dio Boacă, de la Phoenix Media, este la congres şi vine cu ultimele date despre piaţa mondială de outdoor.
Ce ne spune despre ultimele cifre?
Care este piaţa în România?
În România, piaţa totală de outdoor este estimată la aproximativ 40 de milioane de euro în 2023. Toată piaţa de publicitate din România e de aproximativ 680 de milioane de euro (estimare Initiative - Media Fact Book).
Revenim la marile pieţe outdoor mondiale:
Din piaţa de outdoor mondială, zona de digital (reclame video pe panouri digitale) a avut o creştere semnificativă şi sunt multe pieţe în care partea clasică de panotaj e depăşită de digital.
În Australia, de exemplu, spune Dio Boacă, peste trei sferturi din piaţa ouutdoor este cota reclamelor digitale. Adică trei sferuti dintr-o piaţă de un miliard de dolari!
Procentul de digital outdoor din piaţa de panotaj este considerabil şi pe alte pieţe: vorbim de 65% în Marea Britanie, 54% în Olanda şi aproape 50% în Brazilia. Dintre ţările europene, se remarcă Germania, unde 41% din piaţa de outdoor este a reclamelor digitale.
Astăzi, când atenția înseamnă bani, acele două secunde în care publicul tău se întreabă: "Este real?" ar fi suficient pentru a-i face să interactioneze și, în cele din urmă, sa își amintească de brandul tău.
T-Mobile US a anunțat pe 13 ianuarie 2025 că va achiziționa Vistar Media, un furnizor de tehnologie pentru publicitate digitală, pentru aproximativ 600 de milioane de dolari, în primul trimestru al anului 2025.