Dark Mode

Special projects

Niveluri de autonomie și inteligență ale ecranelor Phoenix Media - începutul viitorului de mâine

Recomandat de Maria Haraga,
Read: 7 min
16 May 2024
Niveluri de autonomie și inteligență ale ecranelor Phoenix Media  - începutul viitorului de mâine

În 2005 am lansat în România produsul revoluționar atunci - ecranul digital, ca instrument dinamic de promovare și advertising. 

Din 2005 și până în prezent am adus adus pe piață mai multe premiere, fiind în prezent singura companie din zona OOH care oferă servicii în ceea ce privește targetarea personalizată. 

Am fost încurajați de răspunsul pozitiv al populației la noul mijloc de comunicare. Utilizatorii primeau informație dinamică și actualizată într-o manieră nouă pentru ei. Interacțiunea cu publicul țintă a devenit specifică, targetată și astfel rețeaua de ecrane digitale a companiei a crescut de la an la an, trecând în 2023 de 100 de ecrane.

Am luat mereu în calcul 3 variabile esențiale în digital OOH: VITEZA - cât de repede programezi pe panouri contentul - video, bannere responsive, un landing page dinamic pe web cu un countdown timer, în timp real etc, AUTOMATIZAREA - urcarea contentului, programarea, raportarea se face de la server la server, arzând astfel etape care țin de accounți, oameni de vânzări, mailuri, rapoarte și CUSTOMIZAREA - poate cel mai important variabil, ce permite afișarea unei reclame (indiferent de tipul de content), pe anumite panouri, într-un anumit moment al zilei. 

Toate aceste variabile au în focus un obiectiv clar: atenția audienței. Pentru că audiența este dinamică, mereu în schimbare și mișcare, își schimbă comportamentele de consum și strategia de cumpărare, ecranele digitale trebuie să ofere advertiserilor un nivel de autonomie ce le permite să se adapteze la dinamismul targetului. 

Ce făceam acum 30 de ani într-o lună, facem acum în câteva zile.Această schimbare de paradigmă a fost facilitată de tehnologie, internet, evoluție.

Luând în calcul asta, mai putem susține oare că industriile care nu evoluează vor exista peste câțiva ani? Permanența este determinată, în acest secol, de adaptare.  - Dio Boacă, General Manager Phoenix Media 

Pentru că am înțeles că nivelul de autonomie este esențial pentru advertiseri am dezvoltat și continuăm să facem asta, niveluri de autonomie ale ecranelor. 

Ecranele digitale de nivel 1 – Level 1 sunt conectate la internet și permit schimbarea contentului printr-un soft dedicat.

La Level 2 se află ecranele care comunică cu serverul de bază anumiți KPI ai campaniei.

  • numărul de afișări

  • timpul și orele acestor afișări, ele putând fi all day long sau pe anumite ore sau intervale

  • audiența în real time – știi cu o acuratețe de peste 90% câți oameni și câte mașini trec pe lângă ecranul tău în fiecare secundă

Level 3 este nivelul la care activează în acest moment Rețeaua Phoenix Media și nivelul la care sunt eBacklit-urile, cel mai simplu și mai modern mijloc de publicitate actual.

La acest nivel ecranul începe să fie independent  pe anumite decizii de bază:

  • se conectează la orice alt server direct, fără serverul de bază și își extrage materialul de afișat 

  • poate să facă asta în orice tip de format și mai ales să interacționeze direct cu alte medii - în primă fază digital prin preluarea de content HTML 5 și VAST 

  • Poate schimba contentul automat în funcție de anumiți KPI legați de temperatură, climă sau de alte informații care îi sunt date, aglomerații, downloads, incidente. 

Level 4 de autonomie feră posibilitatea de a adapta tipul contentului în funcție de mediul înconjurător.

eBacklit va intra în primă fază în Level 4 cu adaptabilitea de a trece din formatul .jpg / .gif în fața unei audiențe dinamice, în mișcare, la un spot video, atunci când audiența din fața lui se transformă în una captivă, blocată, și poate să facă asta autonom, fără ca cineva să intervină. 

Level 4 al evoluției este un pas uriaș. Level 4 de autonomie oferă și poate susține cele mai targetate, precise și eficiente campanii pe care un client le poate avea în media outdoor.

Este începutul viitorului de mâine.

Vezi documentul cu nivelurile de autonomie AICI.

THE LATEST

Publicitatea OOH (Out of Home) a depășit pragul de 5% în anul 2023

Cheltuielile globale pentru publicitatea Out of Home (OOH) au atins 41,9 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 16% față de cele 36,2 miliarde de dolari din 2022, depășind astfel bariera de 5%. Acum, OOH reprezintă 5,2% din cheltuielile publicitare globale, în creștere de la 4,7% în 2022.

Publicitatea OOH: Care sunt principalele 3 avantaje ale acestui canal?

Chiar dacă este unul dintre cele mai vechi canale de publicitate, OOH nu numai că supraviețuiește, dar prosperă prin inovație și adaptare la noile cerințe ale pieței. Având în vedere scăderea bugetelor de marketing în ultimii ani, multe branduri reevaluează rolul și impactul publicității OOH în strategiile lor.

Așii DOOH: De ce este eficient acest canal

Publicitatea digitală în afara locuinței a înregistrat o creștere remarcabilă, devenind un canal esențial în mixul de marketing al multor branduri. Deși succesul său este evident, măsurarea impactului și captarea atenției rămân provocări majore. În acest context, Talon, o agenție globală independentă de publicitate out-of-home (OOH), a realizat un studiu ce evidențiază cei trei „AȘI” ai acestui tip de publicitate.