Dark Mode

Special projects

4D Planning în viziunea Phoenix Media

Recomandat de Ionuț Bouroș,
Read: 7 min
16 May 2024
4D Planning în viziunea Phoenix Media

Într-o evoluție unică și inovatoare pe piața publicității exterioare (OOH), Phoenix Media a introdus conceptul de planning 4D, aducând o nouă dimensiune în planificarea și achiziția de spații publicitare OOH.

La început, planningul OOH era 1D, unde se luau în considerare doar locațiile și zilele disponibile. Cu ani în urmă, în 2005, atunci când am lansat primul ecran TV în România, Phoenix Media a introdus o dimensiune nouă - frecvența. Astfel, planningul a devenit 2D, permițând planificarea în funcție de locație și frecvență. Cu toate acestea, zilele au rămas neschimbate.


O evoluție semnificativă a avut loc în 2016, la primul eveniment Phoenix Media, când s-a creat STOC (Sistemul de Tranzacționare a Spațiilor Publicitare OOH). Aici s-a adăugat o a treia variabilă - orele, transformând planningul OOH într-un model 3D. Această abordare inovatoare oferă acum posibilitatea achiziționării de spații publicitare în funcție de locație, frecvență și orele dorite.


Cu toate acestea, inovația 3D a adus provocări în piața OOH, deoarece instrumentele existente nu au putut face față acestui nou model de planificare. Până în prezent, piața OOH a rămas blocată la o planificare 2D din 2005, iar secțiunea de ore a fost o dimensiune neglijată.


Cu noul planning 4D introdus de Phoenix Media, lucrurile se schimbă din nou. Acum, zilele devin, de asemenea, variabile, ceea ce înseamnă că fiecare client poate alege orice locație pentru oricâte zile dorește. Această flexibilitate permite planificarea detaliată a campaniilor OOH, începând cu un număr de ecrane și ore în prima săptămână, apoi adaptându-le pe măsură ce campania evoluează.


Inovația 4D face ca OOH-ul să devină unul dintre cele mai flexibile și eficiente medii publicitare din lume. Prin adăugarea zilelor ca variabilă, companiile pot beneficia de o planificare mai precisă și de o eficiență sporită în campaniile lor OOH. Această abordare nouă și unică în lume oferă clienților un serviciu de top în piața OOH și redefinește modul în care publicitatea în aer liber poate fi utilizată pentru a atinge audiențele țintă.

Schimbarea curentă este una semnificativă și aduce beneficii pentru toți cei implicați în industria OOH, de la branduri și agenții de publicitate la proprietari de spații publicitare, aducând o mai mare eficiență și flexibilitate în planificarea și implementarea campaniilor OOH

THE LATEST

Publicitatea OOH (Out of Home) a depășit pragul de 5% în anul 2023

Cheltuielile globale pentru publicitatea Out of Home (OOH) au atins 41,9 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 16% față de cele 36,2 miliarde de dolari din 2022, depășind astfel bariera de 5%. Acum, OOH reprezintă 5,2% din cheltuielile publicitare globale, în creștere de la 4,7% în 2022.

Publicitatea OOH: Care sunt principalele 3 avantaje ale acestui canal?

Chiar dacă este unul dintre cele mai vechi canale de publicitate, OOH nu numai că supraviețuiește, dar prosperă prin inovație și adaptare la noile cerințe ale pieței. Având în vedere scăderea bugetelor de marketing în ultimii ani, multe branduri reevaluează rolul și impactul publicității OOH în strategiile lor.

Așii DOOH: De ce este eficient acest canal

Publicitatea digitală în afara locuinței a înregistrat o creștere remarcabilă, devenind un canal esențial în mixul de marketing al multor branduri. Deși succesul său este evident, măsurarea impactului și captarea atenției rămân provocări majore. În acest context, Talon, o agenție globală independentă de publicitate out-of-home (OOH), a realizat un studiu ce evidențiază cei trei „AȘI” ai acestui tip de publicitate.