Dark Mode

Trends

Tendințe în Publicitatea Outdoor. Adaptarea la un peisaj în schimbare

Recomandat de Ionuț Bouroș,
Read: 9 min
30 Jan 2024
Tendințe în Publicitatea Outdoor. Adaptarea la un peisaj în schimbare

Publicitatea outdoor (OOH), una dintre cele mai vechi forme de promovare, trece printr-o transformare datorată avansurilor tehnologice și schimbărilor în preferințele consumatorilor. Modelele tradiționale OOH se confruntă cu provocări, dar experții prevăd o revenire pe măsură ce consumatorii devin obosiți de reclamele constante pe telefoanele mobile.

Consumatorii de astăzi sunt bine informați și cer mai mult decât mesaje repetitive. Pentru a prospera, advertiserii trebuie să îmbine tehnologia și preferințele clienților în strategiile lor, alături de un design excelent al site-ului web, optimizare Google SEO și crearea de conținut.

Un raport recent KPMG a dezvăluit o rată impresionantă de creștere anuală de 11% în publicitatea outdoor pe parcursul a cinci ani, sugerând un viitor promițător pentru industrie.

Iată cele mai importante 10 tendințe care remodelază publicitatea outdoor:

1.  Creștere constantă în publicitatea digitală outdoor

Publicitatea outdoor digitală este în creștere, oferind imagini de calitate 4K care captivează privitorii. Eficiente din punct de vedere al costurilor și flexibile, panourile publicitare digitale permit campanii dinamice, cu mai multe imagini, atrăgând brandurile care adoptă inovația.

2.    Brandurile îmbrățișează puterea poveștilor
 

Povestirea eficientă îmbunătățește implicarea consumatorilor. Brandurile folosesc din ce în ce mai multe tehnici narative pentru a crea anunțuri captivante care rezonează cu publicul, lăsându-i nerăbdători să afle următorul capitol.

3.    Extinderea Oportunităților de Plasare


Tehnologia extinde sfera de acțiune a reclamelor outdoor dincolo de panourile tradiționale. Anunțurile mai mici în zonele aglomerate, pereții goi și locațiile aeroportuare au devenit spații de primă importanță pentru advertiseri.

4.    Anunțuri Inteligente


Anunțurile inteligente depășesc promovarea produsului. Folosind senzori, recunoașterea facială și IA, anunțurile pot interacționa cu privitorii, îmbunătățind experiența consumatorilor prin realitate augmentată și virtuală.

5.    Integrarea mobilă în publicitatea outdoor


Integrarea anunțurilor mobile și outdoor permite interacțiunea în timp real cu clienții. Balizele și strategiile bazate pe geolocație permit livrarea de conținut personalizat, stimulând implicarea.


6.    Integrarea  Multi-Channel


Integrarea cu media socială și televiziunea asigură un mesaj de brand coerent pe toate platformele, îmbunătățind comunicarea cu audiența.

7.    Targetare Precisă


Advertiserii renunță la abordarea amplă în favoarea concentrării pe demografice specifice. Analiza avansată a datelor și balizele Bluetooth permit campanii personalizate, bazate pe locație, îmbunătățind relevanța reclamelor.

8.    Creativitatea, conducută de date


Știința datelor și big data conduc strategiile creative. Brandurile folosesc tehnologia pentru a rafina modelele de publicitate outdoor și pentru a optimiza bugetele de campanie.

9.    Echipele de Marketing Interne


Companiile stabilesc din ce în ce mai mult echipe de marketing interne pentru a eficientiza eforturile și a reduce costurile. Experții sunt consultați pe bază de nevoie, îmbunătățind eficiența.

10.    Autenticitatea Contează


Publicitatea transparentă și autentică este fundamentală. Brandurile nu mai pot conta pe promisiuni goale, deoarece autenticitatea construiește încrederea și susține succesul pe termen lung.

În ciuda creșterii canalelor online, publicitatea outdoor rămâne o opțiune viabilă. Pentru a reuși, brandurile trebuie să se asigure că reclamele lor outdoor se aliniază cu prezența lor online. Publicitatea OOH este departe de a fi învechită; ba chiar se adaptează pentru a satisface cerințele unei audiențe tehnologizate și pretențioase.

Citeste articolul integral AICI.

THE LATEST

Transformarea publicității în Orientul Mijlociu: 2024 anul unei revoluții digitale

Cu o valoare de piață estimată la 6,9 miliarde de dolari, regiunea este marcată de inovații care transformă modul în care brandurile se conectează cu consumatorii. Inițiative precum Viziunea 2030 a Arabiei Saudite și expansiunea proiectelor de imobiliare și infrastructură în EAU sunt motoarele acestei transformări, aducând în prim-plan publicitatea DOOH și tehnologiile imersive.

Dincolo de logică. Cum influențează emoțiile deciziile de cumpărare?

Majoritatea oamenilor cred că alegerile de cumpărare pe care le fac rezultă dintr-o analiză rațională a alternativelor disponibile. În realitate însă, emoțiile influențează foarte mult și, în multe cazuri, chiar determină deciziile noastre de cumpărare

From telling to storytelling în OOH

Una din regulile importante în storytelling este să alternezi momentele de tensiune cu momente de liniște. Scenele de acțiune intensă cu scene în care eroul (doar) soarbe o ciorbă în bucătărie. Spectatorul nu poate rămâne în tensiune de la generic până la final, mai are nevoie și de relaxare.