Dark Mode

Trends

Fake OOH: Creativitate fara limite

Recomandat de Horia Diculescu,
Read: 5 min
04 Mar 2025
Fake OOH: Creativitate fara limite

Premiile World Out of Home Organization 2025 urmează să fie prezentate în timpul următorului congres anual OOH (4-6 Iunie) în Mexico City, așa că ne-am concentrat puțin atenția spre acest eveniment.

O noutate pe care o aduce festivitatea de anul acesta este introducerea unei noi catergorii Special Build Category, destinată campaniilor care imbunătățesc sau extind suporturile media existente sau care utilizează formate unice, locații personalizate și experiente din mediul exterior.

Acasta poate include atât formate digitale, cât si ce clasice, precum și picturile murale personalizate. În secțiunea Special Build Category imaginația poate zburda cu adevărat, iar campaniile pot explora limite exterioare a ceea ce este posibil cu OOH.

Noi am salutat mereu interesul pentru proiecte care creează experiențe unice, iar acest articol este destinat domeniului Fake OOH, această inersecție între digital, outdoor, tehnologie și imaginație.

Ce este Special Build ?

Tot ce nu poate fi cumpărat și implementat ca parte a unei achiziții media standard este clasificat ca un Special Build. Este, la propriu, un caz special. Ar trebui să se bazeze în continuare pe un panou publicitar OOH și să fie recunoscut ca fiind. Nu este o zonă pur experimentală sau un spațiu pentru evenimente, nu este un obiect produs supradimensionat sau un video CGI-enhanced video (FOOH). Este esențial ca panoul să joace rolul majoritar în campanie, mai degrabă decât un suport publicitar.

Cum funționează Fake OOH ?

Publicitatea digitală Fake OOH folosește CGI, cum ar fi animația 3D sau doar un obicect 3D și o combină cu înregistrări video din lumea reală. Gândiți-vă la orice film SF în care CGI este folosit pentru a crea o explozie realistă într-un loc precum New York - același concept se aplică și aici.

Se pune întrebarea: Cine beneficiază de fapt de pe urma acestei tendințe ?

Orice progres tehnologic este a) inevitabil și b) ar trebui să fie imbrățișat cu toată inima și entuziasm de industriile creative.

Tehnologia este întotdeauna o altă dimensiune a creativității și ar trebui exploatată. Nu înseamnă moartea OOH brutal de simplu și inteligent, înseamnă doar un alt format cu care să se joace creativii.

Deci, consumatorul poate privi ceva cu adevărat frumos și interesant și poate interacționa cu brandurile intr-o lume ca a lui Alice în Țara Minunilor, ceea ce este o experientă extrem de interesantă.

În cele din urmă, brandurile pot explora o nouă dimensiune de a-și aduce valorile la viată într-o lume care nu numai că nu ține cont de fizică, ci și nu are limite pentru viziunea creativă.

În concluzie

Este doar o modalitate prin care creatorii și brandurile pot face o muncă mai mare și mai dinamică. Cel mai interesant aspect este creativitatea pe care unele campanii o cer în dorința de a crea un impact răsunător.

Un studiu de caz care ne este la îndemână este Vapianos, care a folosit reclame FOOH pentru a promova un discount la produsele lor din paste. În reclamă, privitorul vede mai întâi pe fațada magazinului Vapioano spaghete gigantice pe rafturi mari pentru uscare. Îndreptandu-se spre dreapta, doi Vapianisti intră în cadru și țin ușile magazinului deschise, făcând un munte de paste să se reverse din interior pe străzi. Acestă campanie a generat peste 2 milioane de vizualizări pe Instagram, promovând Vapianos și oferta lor de Ziua Mondială a Pastelor în locații din toată Austria.

Astăzi, când atenția înseamnă bani, acele două secunde în care publicul tău se întreabă: "Este real?" ar fi suficient pentru a-i face să interactioneze și, în cele din urmă, sa își amintească de brandul tău.

THE LATEST

Dio Boacă (Phoenix Media): “Outdoorul, ca toate celelalte medii, vinde o audiență și trebuie cumpărată AUDIENȚĂ”

Ca de obicei la-nceput de an, facem împreună cu Dio Boacă, CEO Phoenix Media, o trecere în revistă a ceea ce a fost bun sau special în anul precedent, respectiv 2024, și ce se anunță pentru 2025. Facem asta cu-atât mai mult în acest moment, cu cât în prezent lucrurile care vin dinspre mediul politic către mediul de afaceri sunt tot mai „abramburistice”.

Un an de creștere, inovație și leadership în DOOH

2024 a fost un an dinamic și plin de realizări pentru Phoenix Media, marcat de extinderea rețelei DOOH, parteneriate strategice, inițiative sustenabile și recunoaștere în industrie. Iată o retrospectivă lunară a celor mai importante evenimente.

Când outdoor-ul devine cu adevărat outdoor!

Phoenix Media sărbătorește 21 de ani de inovație în publicitatea digitală OOH din România. În stilul propriu, compania a pregătit o surpriză specială pentru a marca această aniversare.

RECOMANDATE PENTRU TINE