Dark Mode

Data research

Șase mituri despre publicitatea Out of Home

Recomandat de Ionuț Bouroș,
Read: 7 min
30 Jan 2024
Șase mituri despre publicitatea Out of Home

În prezent, mulți advertisieri consideră publicitatea OOH foarte atractivă, dar cu toate acestea refuză să creeze campanii pentru promovarea produselor sau serviciilor în acest mediu din cauza unor prejudecăți care au la bază mai multe mituri.

În acest moment, această formă de publicitate a devenit foarte ușor de folosit și oferă posibilitatea livrării de date mult mai avansate comparativ cu alte medii de promovare.

Redăm mai jos cele mai cunoscute 6 mituri despre publicitatea OOH:

  • Investiția într-o campanie OOH este prea scumpă

Această idee s-a transmis de-a lungul timpului din cauza suporturilor clasice, plasate în locuri foarte aglomerate care au costuri de producție și afișare mari pentru că sunt instalate în zone centrale.

            Adevăr: Chiar și cu bugete mai mici se pot desfășura campanii eficiente.

  • Publicitatea OOH necesită prea mult timp

Lansarea unei campanii pe suporturile clasice necesita mult timp și costuri mari pentru a putea fi lansată, dar odată cu evoluția tehnologiei o campanie în OOH este la fel de ușor de realizat ca una în Social Media.

Adevăr: O campanie OOH poate fi lansată datorită noilor metode chiar și într-o singură zi, iar oprirea ei e la un click distanță.

  •      OOH nu are capacități de segmentare

În trecut, OOH era folosită pentru conștientizarea mărcii, complementând și susținând alte canale de publicitate. Cu toate acestea, capacitatea de a segmenta audiențele prin OOH s-a schimbat dramatic în ultimii ani.

Adevăr: Pot fi lansate campanii campanii OOH hiper-segmentate cu capabilități puternice de segmentare a datelor care pot atinge audiențe dificil de abordat

  •   Nu poți măsura rezultatele în OOH

În trecut, măsurarea imprimărilor și a altor metrici pentru publicitatea în aer liber (OOH) era dificilă și nesigură. De asemenea, era provocator să se vadă ce acțiuni întreprinde un utilizator ca urmare a unei campanii în aer liber. Acum, măsurarea OOH este fiabilă, precisă și poate fi integrată în orice plan media integrat.

Adevăr: În prezent, odată cu evoluția tehnologică publicitatea OOH poate oferi date specifice în timp real. 

  • Campaniile OOH conduc doar la conștientizare

În trecut, OOH era considerată ca fiind relevantă doar pentru conștientizarea brand-ului, dar acum poate influența comportamentul publicului țintă, încurajându-l să viziteze magazine, site-uri web sau să efectueze alte acțiuni.

Adevăr: Publicitatea în aer liber (OOH) poate influența toate etapele unui proces de marketing, inclusiv conversiile.

  •  OOH înseamnă doar panouri publicitare

Mulți oameni consideră că publicitatea în aer liber (OOH) se referă doar la panouri publicitare și pot fi reticenți să ia în considerare o astfel de opțiune limitată.

Adevăr: OOH include o varietate de formate publicitare, iar limitările sunt aproape inexistente.

Citește articolul integral AICI.

THE LATEST

"Reclaim Your Brain": O campanie DOOH creată cu AI

Cognitiv a debutat cu prima sa campanie de brand, o experiență DOOH (digital out-of-home) care integrează tehnologii de învățare automată și inteligență artificială (AI). Tema campaniei, "mai mult", inspirată de auditurile de brand și interviurile cu clienți, explorează dorința de a optimiza timpul pentru activități profesionale mai variate.

The Next Shiny Object Syndrome

Wikipedia ne învață că ”sindromul lucrului care strălucește” este ”situația în care oamenii acordă o atenție nejustificată unei idei care este nouă și la modă, dar pe care o abandonează imediat ce apare alta nouă și la modă care îi ia locul”.

OOH: Doar 3.3% din consumul de energie al publicității din Marea Britanie

Raportul, intitulat „Low Carbon, Low Power: O analiză a consumului de energie și a emisiilor de CO2 OOH”, evidențiază faptul că publicitatea OOH generează cea mai mică cantitate de emisii de carbon pe impresie, reprezentând doar 3.3% din consumul total de energie publicitară din Marea Britanie și numai 0.067% din consumul total de energie din țară. 

Ecranele 3D - o noua dimensiune a DOOH

Un aspect semnificativ al acestei creșteri este reprezentat de adoptarea tot mai largă a reclamelor DOOH (Digital Out-of-Home) 3D de către branduri, chiar dacă aceasta implică investiții mai mari decât varianta DOOH tradițională. Experiența oferită de aceste reclame este mai imersivă și mai memorabilă pentru privitori, crescând șansele ca mesajul să fie reținut. În plus, impactul lor este amplificat de zgomotul creat pe platformele de social media.