“Nu poate să rămână Outdoorul în urmă la infinit. Nu merge, pierzi banii, se vede.” - Dio Boacă (Phoenix Media)
Interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Trends
În ciuda provocărilor create de pandemia globală, industria publicității în aer liber își revine rapid, aducând cu sine noi inovații și promisiuni de creștere. Conform Raportului de Publicitate Pitch Madison 2024, valoarea AdEx pentru industria publicității în aer liber a încheiat anul 2023 cu un impresionant total de 4.140 de crore de rupii. Această creștere de 13% depășește chiar și performanța altor medii publicitare, precum televiziunea și presa.
Un aspect semnificativ al acestei creșteri este reprezentat de adoptarea tot mai largă a reclamelor DOOH (Digital Out-of-Home) 3D de către branduri, chiar dacă aceasta implică investiții mai mari decât varianta DOOH tradițională. Experiența oferită de aceste reclame este mai imersivă și mai memorabilă pentru privitori, crescând șansele ca mesajul să fie reținut. În plus, impactul lor este amplificat de zgomotul creat pe platformele de social media.
Experții sugerează că un slot de reclamă de 10 secunde pe un panou publicitar digital poate fi de trei ori mai scump decât unul tradițional în ceea ce privește costurile de închiriere. Totuși, investiția pare a fi justificată, având în vedere avantajele oferite de aceste tehnologii noi.
Chiar dacă există interes crescut pentru aceste inovații, implementarea și proiectarea vizualurilor 3D pot fi complexe și necesită adesea abilități specializate. În plus, nu toate locațiile sunt potrivite pentru panouri publicitare 3D, iar obținerea permisiunilor necesare poate reprezenta o provocare suplimentară. Mai mult, tehnica complexă necesară pentru a crea iluzii precise, împreună cu costurile ridicate de producție și întreținere, pot constitui alte bariere în calea implementării extinse a reclamelor 3D în spațiul publicitar.
Citește mai multe AICI.
Interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Oamenii și companiile au devenit din ce în ce mai conștienți de consecințele încălzirii globale, astfel că a fi sustenabil, ca organizație sau persoană devine o precupare și, în timp, va deveni un angajament de responsabilitate față de planetă.
Digital Out-of-Home (DOOH) își schimbă abordarea, concentrându-se pe soluții mai ecologice pentru a reduce amprenta de carbon.