Dark Mode

Trends

Ecranele 3D - o noua dimensiune a DOOH

Recomandat de Ionuț Bouroș,
Read: 4 min
21 Mar 2024
Ecranele 3D - o noua dimensiune a DOOH

În ciuda provocărilor create de pandemia globală, industria publicității în aer liber își revine rapid, aducând cu sine noi inovații și promisiuni de creștere. Conform Raportului de Publicitate Pitch Madison 2024, valoarea AdEx pentru industria publicității în aer liber a încheiat anul 2023 cu un impresionant total de 4.140 de crore de rupii. Această creștere de 13% depășește chiar și performanța altor medii publicitare, precum televiziunea și presa.

Un aspect semnificativ al acestei creșteri este reprezentat de adoptarea tot mai largă a reclamelor DOOH (Digital Out-of-Home) 3D de către branduri, chiar dacă aceasta implică investiții mai mari decât varianta DOOH tradițională. Experiența oferită de aceste reclame este mai imersivă și mai memorabilă pentru privitori, crescând șansele ca mesajul să fie reținut. În plus, impactul lor este amplificat de zgomotul creat pe platformele de social media.

Cât Costă un DOOH 3D?

Experții sugerează că un slot de reclamă de 10 secunde pe un panou publicitar digital poate fi de trei ori mai scump decât unul tradițional în ceea ce privește costurile de închiriere. Totuși, investiția pare a fi justificată, având în vedere avantajele oferite de aceste tehnologii noi.

Provocări

Chiar dacă există interes crescut pentru aceste inovații, implementarea și proiectarea vizualurilor 3D pot fi complexe și necesită adesea abilități specializate. În plus, nu toate locațiile sunt potrivite pentru panouri publicitare 3D, iar obținerea permisiunilor necesare poate reprezenta o provocare suplimentară. Mai mult, tehnica complexă necesară pentru a crea iluzii precise, împreună cu costurile ridicate de producție și întreținere, pot constitui alte bariere în calea implementării extinse a reclamelor 3D în spațiul publicitar.

Citește mai multe AICI.

THE LATEST

„Revoluția DOOH va fi mai importantă decât introducerea televiziunii în anii 1950”

Într-o prezentare recentă, Rick Robinson, CEO-ul PJX Media, a conturat viitorul publicității în era digitală, punând accentul pe impactul revoluționar al publicității Digital Out-of-Home (DOOH). Robinson compară acest nou val cu introducerea televiziunii în anii '50, anticipând un impact chiar mai profund asupra peisajului mediatic și urban.

"Reclaim Your Brain": O campanie DOOH creată cu AI

Cognitiv a debutat cu prima sa campanie de brand, o experiență DOOH (digital out-of-home) care integrează tehnologii de învățare automată și inteligență artificială (AI). Tema campaniei, "mai mult", inspirată de auditurile de brand și interviurile cu clienți, explorează dorința de a optimiza timpul pentru activități profesionale mai variate.

The Next Shiny Object Syndrome

Wikipedia ne învață că ”sindromul lucrului care strălucește” este ”situația în care oamenii acordă o atenție nejustificată unei idei care este nouă și la modă, dar pe care o abandonează imediat ce apare alta nouă și la modă care îi ia locul”.

OOH: Doar 3.3% din consumul de energie al publicității din Marea Britanie

Raportul, intitulat „Low Carbon, Low Power: O analiză a consumului de energie și a emisiilor de CO2 OOH”, evidențiază faptul că publicitatea OOH generează cea mai mică cantitate de emisii de carbon pe impresie, reprezentând doar 3.3% din consumul total de energie publicitară din Marea Britanie și numai 0.067% din consumul total de energie din țară.