T-Mobile, Blis și Vistar Media: Tranzacții care rescriu regulile publicității OOH
Trends
În ultimele trei decenii, industria publicitară a fost martora unei evoluții, traversând trei faze distincte: expunere, engagement și susținere. La început, publicitatea a fost despre expunere. Astfel, brandurile au folosit media tradițională pentru a genera cât mai multe impresii.
Transformarea a venit odată cu ascensiunea internetului la sfârșitul anilor '90, când giganții Yahoo! și Google au repozitionat „engagement-ul” ca noua monedă de schimb în marketing. Acțiunile de căutare, click-urile și cookie-urile au devenit fundamentale, dând naștere marketingului de performanță.
A urmat era rețelelor sociale, care a consolidat faza de susținere a publicității. Platforme precum LinkedIn, Facebook și Twitter au accentuat nevoia de conținut contextual și au valorificat comportamente precum FOMO (Fear of missing out) și YOLO (You only live once) pentru a maximiza impactul mesajelor de brand.
Inovația continuă să modeleze industria, cu brandurile adoptând cea mai recentă iterație a publicității exterioare, OOH 3.0. Aceasta integrează tehnologii noi, oferind experiențe digitale imersive și conectate consumatorilor moderni, cu un accent pe interactivitate, cum ar fi utilizarea codurilor QR pentru „engagement” în timp real.
Strategiile de marketing se bazează acum pe capacitatea de a personaliza mesajele publicitare în funcție de datele geolocației și de factori predictivi precum vremea, permițând o targetare precisă și influențând deciziile de cumpărare în timp real.
Inovația contextuală și uneltele digitale deschid calea către nivele mai înalte de engagement, iar combinarea inteligentă a OOH cu social media și căutarea mobilă reprezintă noua formulă de succes pentru marketeri.
Pe scurt, publicitatea modernă a trecut de la simpla expunere la crearea unei experiențe integrate, interactive și personalizate, dând putere brandurilor să câștige susținerea consumatorilor moderni, mereu conectați și în mișcare.
Citește mai mult AICI.
Astăzi, când atenția înseamnă bani, acele două secunde în care publicul tău se întreabă: "Este real?" ar fi suficient pentru a-i face să interactioneze și, în cele din urmă, sa își amintească de brandul tău.
T-Mobile US a anunțat pe 13 ianuarie 2025 că va achiziționa Vistar Media, un furnizor de tehnologie pentru publicitate digitală, pentru aproximativ 600 de milioane de dolari, în primul trimestru al anului 2025.
Ca de obicei la-nceput de an, facem împreună cu Dio Boacă, CEO Phoenix Media, o trecere în revistă a ceea ce a fost bun sau special în anul precedent, respectiv 2024, și ce se anunță pentru 2025. Facem asta cu-atât mai mult în acest moment, cu cât în prezent lucrurile care vin dinspre mediul politic către mediul de afaceri sunt tot mai „abramburistice”.