Dark Mode

Pagina de media

Ep 2 Digital Outdoor. În România sunt zeci de milioane, în afară sunt miliarde

Recomandat de Pagina de media,
Read: 10 min
30 Jan 2024
Ep 2 Digital Outdoor. În România sunt zeci de milioane, în afară sunt miliarde

Piaţa de reclame stradale este, în România, de câteva zeci de milioane de euro. Cam 40. În afară vorbim de miliarde. Azi, un nou episod Digital Outdoor - Tot ce trebuie să ştii despre panourile stradale cu reclame.

Ce aflăm din acest episod, din dialogul cu Dio Boacă, de la Phoenix Media?

  • Care este diferenţa uriaşă între piaţa din România şi celelalte zone ale lumii
  • Cum se măsoară audienţa reclamelor outdoor, cu camere speciale care numără oamenii şi maşinile
  • Cât costă un ecran stradal video (e vorba de zeci de mii de euro)
  • De ce este outdoorul singurul suport media care nu aleargă după audienţă

 

Aceste informaţii vin după ce, în primul episod, am discutat despre câte panouri sunt în Bucureşti, dar şi de ce sunt atât de puţine.

Înainte de Episodul 2, integral (la finalul articolului), câteva fragmente:

1. Câte miliarde de dolari sunt în lume în outdoor?

Piaţa de reclame outdoor este estimată anul acesta, în România, la 40 de milioane de euro.

Nivelul pieţei din România este cu mult, mult sub ce se întâmplă în ţări precum Marea Britanie, Statele Unite sau în zona Asiei.

VIDEO 1. Câte miliarde se rulează în lume şi câte milioane la noi

2. Cum se măsoară impactul reclamelor stradale

Ecranele video stradale cu reclame au montate camere speciale. Camerele numără practic oamenii care trec prin faţa ecranului şi pot observa publicitatea care rulează.

Aceste camere numără nu doar oamenii, ci şi autoturismele şi autobuzele care sunt în zonă.

VIDEO 2. Cum se măsoară audienţa reclamelor stradale

3. Câte mii de euro costă un ecran video?

Preţul unui ecran video stradal este de câteva zeci de mii de euro. Câte, mai exact? Depinde, ca şi la televizoare, de specificaţii şi calitate.

Un ecran video de calitate înseamnă mai mulţi ani de folosire fără să-şi piardă luminozitatea sau contrastul.

VIDEO 3. Cât costă să instalezi un ecran video

4. Outdoorul nu aleargă pe audienţă. Ea e pe stradă

De ce, spre deosebire de radio, televiziune sau online, outdoorul nu aleargă pentru audienţă? Răspunsul este simplu: audienţa este acolo, pe stradă. Oamenii oricum ies din casă.

Explică mai bine Dio Boacă.

VIDEO 4. De ce outdoorul nu aleargă pentru audienţă

5. Digital Outdoor, Episodul al doilea, integral

O discuţie despre piaţa din România, despre ce se întâmplă în lume, despre cum se măsoară audienţa reclamele video stradale şi multe altele, între Dio Boacă - Phoenix Media şi Petrişor Obae - Paginademedia.ro.

VIDEO 5. Episodul 2 Digital Outdoor, integral

THE LATEST

Transformarea publicității în Orientul Mijlociu: 2024 anul unei revoluții digitale

Cu o valoare de piață estimată la 6,9 miliarde de dolari, regiunea este marcată de inovații care transformă modul în care brandurile se conectează cu consumatorii. Inițiative precum Viziunea 2030 a Arabiei Saudite și expansiunea proiectelor de imobiliare și infrastructură în EAU sunt motoarele acestei transformări, aducând în prim-plan publicitatea DOOH și tehnologiile imersive.

Dincolo de logică. Cum influențează emoțiile deciziile de cumpărare?

Majoritatea oamenilor cred că alegerile de cumpărare pe care le fac rezultă dintr-o analiză rațională a alternativelor disponibile. În realitate însă, emoțiile influențează foarte mult și, în multe cazuri, chiar determină deciziile noastre de cumpărare

From telling to storytelling în OOH

Una din regulile importante în storytelling este să alternezi momentele de tensiune cu momente de liniște. Scenele de acțiune intensă cu scene în care eroul (doar) soarbe o ciorbă în bucătărie. Spectatorul nu poate rămâne în tensiune de la generic până la final, mai are nevoie și de relaxare.