Ep 2 Digital Outdoor. În România sunt zeci de milioane, în afară sunt miliarde
Recomandat de Pagina de media,
Read: 10 min
30 Jan 2024
Piaţa de reclame stradale este, în România, de câteva zeci de milioane de euro. Cam 40. În afară vorbim de miliarde. Azi, un nou episod Digital Outdoor - Tot ce trebuie să ştii despre panourile stradale cu reclame.
Ce aflăm din acest episod, din dialogul cu Dio Boacă, de la Phoenix Media?
Care este diferenţa uriaşă între piaţa din România şi celelalte zone ale lumii
Cum se măsoară audienţa reclamelor outdoor, cu camere speciale care numără oamenii şi maşinile
Cât costă un ecran stradal video (e vorba de zeci de mii de euro)
De ce este outdoorul singurul suport media care nu aleargă după audienţă
Aceste informaţii vin după ce, în primul episod, am discutat despre câte panouri sunt în Bucureşti, dar şi de ce sunt atât de puţine.
Înainte de Episodul 2, integral (la finalul articolului), câteva fragmente:
1. Câte miliarde de dolari sunt în lume în outdoor?
Piaţa de reclame outdoor este estimată anul acesta, în România, la 40 de milioane de euro.
Nivelul pieţei din România este cu mult, mult sub ce se întâmplă în ţări precum Marea Britanie, Statele Unite sau în zona Asiei.
VIDEO 1. Câte miliarde se rulează în lume şi câte milioane la noi
2. Cum se măsoară impactul reclamelor stradale
Ecranele video stradale cu reclame au montate camere speciale. Camerele numără practic oamenii care trec prin faţa ecranului şi pot observa publicitatea care rulează.
Aceste camere numără nu doar oamenii, ci şi autoturismele şi autobuzele care sunt în zonă.
VIDEO 2. Cum se măsoară audienţa reclamelor stradale
3. Câte mii de euro costă un ecran video?
Preţul unui ecran video stradal este de câteva zeci de mii de euro. Câte, mai exact? Depinde, ca şi la televizoare, de specificaţii şi calitate.
Un ecran video de calitate înseamnă mai mulţi ani de folosire fără să-şi piardă luminozitatea sau contrastul.
VIDEO 3. Cât costă să instalezi un ecran video
4. Outdoorul nu aleargă pe audienţă. Ea e pe stradă
De ce, spre deosebire de radio, televiziune sau online, outdoorul nu aleargă pentru audienţă? Răspunsul este simplu: audienţa este acolo, pe stradă. Oamenii oricum ies din casă.
Explică mai bine Dio Boacă.
VIDEO 4. De ce outdoorul nu aleargă pentru audienţă
5. Digital Outdoor, Episodul al doilea, integral
O discuţie despre piaţa din România, despre ce se întâmplă în lume, despre cum se măsoară audienţa reclamele video stradale şi multe altele, între Dio Boacă - Phoenix Media şi Petrişor Obae - Paginademedia.ro.
DOOH evoluează rapid în 2025. Publicitatea Outdoor este acum mai dinamică și bazată pe date. Noile tehnologii și obiceiurile în schimbare ale consumatorilor împing brandurile să fie creative. În acest articol, acoperim cinci tendințe cheie care modelează DOOH în 2025.
Astăzi, când atenția înseamnă bani, acele două secunde în care publicul tău se întreabă: "Este real?" ar fi suficient pentru a-i face să interactioneze și, în cele din urmă, sa își amintească de brandul tău.