“Se vede campania” vs. știința din spatele publicității DOOH
Pagina de media
Cât contează influenţa politicului şi legăturile cu zona administrativă în industria de Outdoor? Mult. Atât de mult încât jucătorii internaţionali ocolesc piaţa de la noi, spune Dio Boacă, de la Phoenix Media. Unii au fost, dar au plecat.
O întrebare şi câteva posibile răspunsuri "De ce nu sunt companii multinaţionale pe piaţa de Outdoor din România?", în episodul de azi Totul despre Digital Outdoor. Un proiect Paginademedia.ro.
Dio Boacă: "Am întrebat şi jucători de pe afară, când m-am întâlnit cu ei pe la diverse congrese. Răspunsul: câtă vreme politicul este implicat în acest business, nu avem ce să căutăm"
"Este foarte greu pentru o multinaţională să cumpere o companie din România", spune Dio Boacă. De ce? "Pentru că nu ştie ce cumpără". Mai clar: "Companiile de la noi nu pot fi vândute că n-ai ce cumpăra. Nu pot să cumpăr 150 de panouri pe prietenia unuia cu altul, că în momentul ăla eu n-am cumpărat nimic. Dacă se supără prietenia, eu (cumpărător din afară), cu ce rămân aici?", completează el.
Dio Boacă: "Implicarea politicului în această industrie este incredibil importantă. Faptul că în unele zone poţi să faci ce vrei tu în Outdoor şi nimeni să nu spună nimic, e o problemă. Faptul că în alte zone, doar unii pot să facă şi alţii nu poat să facă, iarăşi e o problemă."
Ca să crească, trebuie să aibă o competiţie corectă, trebuie să existe economie de piaţă. Adică dacă la mine plouă, să plouă şi la tine. Dacă la mine e soare, să fie soare şi la tine. Dacă la unii doar plouă şi la alţii e doar soare, nu are cum să crească."
Cât de importantă este să existe jucători din afară?
"În primul rând, jucătorii străini îţi vor aduce o consolidare a pieţii şi, în al doilea, rând îţi vor aduce nişte bugete de afară, pe care tu nu le vezi şi nu le simţi în momentul de faţă", răspunde managerul de la Phoenix Media.
Printre puţinele excepţii de pe piaţă este compania Defi, spune Dio Boacă. E singura multinaţională de outdoor prezentă la noi cu "rooftopuri" (panouri mari puse pe clădiri din zone precum Piaţa Victoriei sau Piaţa Romană).
Dio Boacă: În România nu există decât Defi, care este o companie multinaţională. Este o companie care are preponderent rooftop-uri şi pe care o găseşti în în majoritatea Europei.
Ştiu sigur că băieţii din România, de la Defi, se ocupă - şi felicitări pentru asta, în place asta de mor - chiar şi de business-urile din Polonia şi din Italia ale lui Defi. În rest, toată lumea este locală. Sunt antreprenori români în proporţie de 80-90%.
Publicitatea Digitală Out-of-Home (DOOH) trece printr-o transformare importantă — dintr-un canal destinat în principal mesajelor comerciale într-un instrument dinamic de implicare civică și serviciu public. Pe măsură ce orașele devin tot mai inteligente și mai interconectate, DOOH se dovedește a fi mai mult decât o platformă comercială. Devine o parte esențială din infrastructura urbană modernă.
Digital Out-of-Home (DOOH) advertising is entering one of its most transformative and prosperous eras, and the data clearly supports this upward trend. Fueled by rapid technological advancements and shifting market dynamics, the industry is witnessing robust growth across the board. As we move into 2025, it’s becoming increasingly evident that this year will be a pivotal moment for brands aiming to modernize and elevate their advertising strategies through DOOH.
Treci dincolo de demografie și adoptă informații comportamentale pentru a revoluționa strategia de brand. Descoperă cum înțelegerea contextului de utilizare a aplicațiilor, a vizitelor în locații și a interacțiunii bazate pe evenimente te poate ajuta să te conectezi cu publicul tău exact în momentul și locul potrivit, pentru un impact maxim.