“Nu poate să rămână Outdoorul în urmă la infinit. Nu merge, pierzi banii, se vede.” - Dio Boacă (Phoenix Media)
Interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Pagina de media
Paginademedia porneşte o serie de interviuri despre panourile video cu reclame din Bucureşti şi din ţară. Câte ecrane sunt? Cum stăm faţă de alte ţări? Câţi bani se cheltuie pe reclamele video stradale?
Tot ce trebuie să ştii despre ecranele video stradale, în seria Totul despre Digital Outdoor.
Ce aflăm din primul episod din dialogul cu Dio Boacă, de la Phoenix Media:
- Că în Bucureşti sunt până în 200 de panouri video. În oraşele mari, ca Londra, sunt mii de ecrane
- De ce sunt (deocamdată) atât de puţine ecrane digitale - durata de autorizare şi costurile mari sunt printre cauze
- Care sunt diferenţele dintre un ecran clasic (de hârtie) şi unul digital (care rulează reclamele video).
- Că ecranele de pe străzi sunt ca nişte monitoare uriaşe: practic, pot rula reclame dintr-un server, în timp foarte scurt de la programare (în câteva minute).
Primul episod integral, la finalul articolului. Înainte, câteva framente:
Proiectul Totul despre Digital Outdoor este realizat de Paginademedia.ro şi este susţinut de Phoenix Media.
Capitala are pe străzi sub 200 de ecrane. De fapt, char sub 150 de astfel de panouri. În ţară mai sunt doar câteva zeci de astfel de tipuri de afişaj.
Deşi în lumea occidentală digitalul domină străzile, piaţa din România este încă la început.
Care sunt motivele pentru care piaţa nu e dezvoltată la noi? Două sunt cele mai importante:
1. Costurile mari are unui panou: zeci de mii de euro pentru unul singur
2. Problemele cu birocraţia: autorizarea durează luni şi chiar ani. Pentru un singur panou, de exemplu, managerul Phoenix povesteşte că a aşteptat şi doi ani şi jumătate.
Care ar fi cea mai bună definiţie a unui ecran video digital? Este un "monitor uriaş". De ce? Pentru că "orice poate face un computer acasă, pe un ecran de birou, poate face şi acest panou de dimensiuni mult mai mari".
Ce diferenţe sunt între panourile clasice şi cele digitale? În primul rând, evident, de tehnică: panoul clasic este de hârtie sau plastic (poliplan), cel digital este un ecran electronic.
În al doilea rând, e vorba de flexibilitate: durează mult mai mult să produci o reclamă clasică (trebuie întâi tipărită, apoi instalată fizic) decât una digitală (fişierul video ajunge pe ecranele alese de client în doar câteva minute).
Seria dedicată Outdoorului Digital va acoperi mai multe episoade, fiecare cu o tematică dedicată.
O dezbatere cu Dio Boacă, managerul Phoenix Media, despre ce înseamnă această piaţă în România, cu toate aspectele ei.
Interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Oamenii și companiile au devenit din ce în ce mai conștienți de consecințele încălzirii globale, astfel că a fi sustenabil, ca organizație sau persoană devine o precupare și, în timp, va deveni un angajament de responsabilitate față de planetă.
Digital Out-of-Home (DOOH) își schimbă abordarea, concentrându-se pe soluții mai ecologice pentru a reduce amprenta de carbon.