Dark Mode

Pagina de media

Ep. 1 Digital Outdoor. În Bucureşti sunt sub 200 de ecrane, în Londra sunt mii

Recomandat de Pagina de media,
Read: 10 min
30 Jan 2024
Ep. 1 Digital Outdoor. În Bucureşti sunt sub 200 de ecrane, în Londra sunt mii

Paginademedia porneşte o serie de interviuri despre panourile video cu reclame din Bucureşti şi din ţară. Câte ecrane sunt? Cum stăm faţă de alte ţări? Câţi bani se cheltuie pe reclamele video stradale?

Tot ce trebuie să ştii despre ecranele video stradale, în seria Totul despre Digital Outdoor.

Ce aflăm din primul episod din dialogul cu Dio Boacă, de la Phoenix Media:

- Că în Bucureşti sunt până în 200 de panouri video. În oraşele mari, ca Londra, sunt mii de ecrane

- De ce sunt (deocamdată) atât de puţine ecrane digitale - durata de autorizare şi costurile mari sunt printre cauze

- Care sunt diferenţele dintre un ecran clasic (de hârtie) şi unul digital (care rulează reclamele video). 

- Că ecranele de pe străzi sunt ca nişte monitoare uriaşe: practic, pot rula reclame dintr-un server, în timp foarte scurt de la programare (în câteva minute).

Primul episod integral, la finalul articolului. Înainte, câteva framente:

Proiectul Totul despre Digital Outdoor este realizat de Paginademedia.ro şi este susţinut de Phoenix Media.

1. Câte ecrane sunt la noi? (Încă) Puţine

Capitala are pe străzi sub 200 de ecrane. De fapt, char sub 150 de astfel de panouri. În ţară mai sunt doar câteva zeci de astfel de tipuri de afişaj.

Deşi în lumea occidentală digitalul domină străzile, piaţa din România este încă la început.

2. De ce sunt puţine panouri în România

Care sunt motivele pentru care piaţa nu e dezvoltată la noi? Două sunt cele mai importante:

1. Costurile mari are unui panou: zeci de mii de euro pentru unul singur

2. Problemele cu birocraţia: autorizarea durează luni şi chiar ani. Pentru un singur panou, de exemplu, managerul Phoenix povesteşte că a aşteptat şi doi ani şi jumătate. 

3. Ce este un ecran digital? Un "monitor uriaş"

Care ar fi cea mai bună definiţie a unui ecran video digital? Este un "monitor uriaş". De ce? Pentru că "orice poate face un computer acasă, pe un ecran de birou, poate face şi acest panou de dimensiuni mult mai mari".

4. Ecranul video, faţă în faţă cu ecranul digital

Ce diferenţe sunt între panourile clasice şi cele digitale? În primul rând, evident, de tehnică: panoul clasic este de hârtie sau plastic (poliplan), cel digital este un ecran electronic.

În al doilea rând, e vorba de flexibilitate: durează mult mai mult să produci o reclamă clasică (trebuie întâi tipărită, apoi instalată fizic) decât una digitală (fişierul video ajunge pe ecranele alese de client în doar câteva minute).

5. O serie dedicată panotajului video digital. Integral, primul episod

Seria dedicată Outdoorului Digital va acoperi mai multe episoade, fiecare cu o tematică dedicată.

O dezbatere cu Dio Boacă, managerul Phoenix Media, despre ce înseamnă această piaţă în România, cu toate aspectele ei.

Primul episod Totul despre Digital Outdoor, integral

THE LATEST

Publicitatea OOH (Out of Home) a depășit pragul de 5% în anul 2023

Cheltuielile globale pentru publicitatea Out of Home (OOH) au atins 41,9 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 16% față de cele 36,2 miliarde de dolari din 2022, depășind astfel bariera de 5%. Acum, OOH reprezintă 5,2% din cheltuielile publicitare globale, în creștere de la 4,7% în 2022.

Publicitatea OOH: Care sunt principalele 3 avantaje ale acestui canal?

Chiar dacă este unul dintre cele mai vechi canale de publicitate, OOH nu numai că supraviețuiește, dar prosperă prin inovație și adaptare la noile cerințe ale pieței. Având în vedere scăderea bugetelor de marketing în ultimii ani, multe branduri reevaluează rolul și impactul publicității OOH în strategiile lor.

Așii DOOH: De ce este eficient acest canal

Publicitatea digitală în afara locuinței a înregistrat o creștere remarcabilă, devenind un canal esențial în mixul de marketing al multor branduri. Deși succesul său este evident, măsurarea impactului și captarea atenției rămân provocări majore. În acest context, Talon, o agenție globală independentă de publicitate out-of-home (OOH), a realizat un studiu ce evidențiază cei trei „AȘI” ai acestui tip de publicitate.